Sadutus 1.–4. -luokkalaisille

Sadutus on menetelmä, jossa vapaasti soljuva kertomus, uusi satu tai tarina syntyy kertojan ja saduttajan välillä. Ryhmäsadutuksessa lapset kertovat itse keksittyä tarinaa vuorotellen. Opettaja toimii kirjaajana.  Tunnelman luomiseksi voidaan rakentaa leikkinuotio tai maja. Myös valojen himmentäminen tai luontoäänien soittaminen soittimesta voi luoda tunnelmaa.

Sadutuksessa voi käyttää isompia oppilaita/kummioppilaita kirjureina.

Oppituntivinkit on suunnitellut erityisopettaja Tia Ukkola

Uutiset

20.05.2019
Salkkari-tähti Monika Lindeman Lappeenrannassa
14.05.2019
Kultajoukkueen lukutoukka innostaa nuoria lukemaan
14.05.2019
Näyttelijä Samuel Kujala: ”lukeminen on ajattelua”

Tilaa uutiskirjeemme