Sadutus 1.–4. -luokkalaisille

Sadutus on menetelmä, jossa vapaasti soljuva kertomus, uusi satu tai tarina syntyy kertojan ja saduttajan välillä. Ryhmäsadutuksessa lapset kertovat itse keksittyä tarinaa vuorotellen. Opettaja toimii kirjaajana.  Tunnelman luomiseksi voidaan rakentaa leikkinuotio tai maja. Myös valojen himmentäminen tai luontoäänien soittaminen soittimesta voi luoda tunnelmaa.

Sadutuksessa voi käyttää isompia oppilaita/kummioppilaita kirjureina.

Oppituntivinkit on suunnitellut erityisopettaja Tia Ukkola

Uutiset

04.06.2019
Tuottajan matkassa
31.05.2019
Lukuliike koulussa-kampanja on tullut päätökseensä
29.05.2019
Jere Vikström: “Lukiessa pystyy uppoutumaan toiseen maailmaan”

Tilaa uutiskirjeemme